УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ: ПРИНЦИПИ, ЦІННОСТІ ТА СТИЛЬ УПРАВЛІННЯ У ВНЗ
Анотація
Метою статті є дослідження цінностей та принципів управлінської діяльності працівників керівного складу Тернопільського національного економічного університету; визначення найпоширеніших стилів управління в освітній сфері.
Методика дослідження: Авторами статті було проведено соціологічне опитування (у травні 2014р.) серед керівного складу Тернопільського національного економічного університету. Квотною вибіркою охоплено 30 осіб. В процесі підготовки статті були використанні такі методи дослідження: емпіричний метод (анкетування, цей метод забезпечив значні можливості для отримання широкої інформації за короткий час. Анкета була складена з фіксованої кількості відкритих, альтернативних та закритих запитань. На відкриті запитання дано вільну відповідь, на альтернативні - фіксовану ("так", "ні", "знаю ", "не знаю"). Закриті запитання передбачали непряму відповідь, яка потребувала додаткової інтерпретації) ; порівняльний метод, аналізу та синтезу.
Отриманні результати дослідження можуть бути використані в узагальненому вигляді для розробки рекомендацій щодо вдосконалення основних принципів управління Тернопільського національного економічного університету; систематизації змін, з метою покращення роботи цілого колективу.
Наукова новизна полягає в тому, що вперше серед управлінців Тернопільського національного економічного університету, проведено соціологічне опитування, яке дало можливість дослідити цінності, які є основою управління, принципи та стилі керівництва у різних вікових категорій персоналу.
Практичне значення. Досліджено основні принципи та цінності, якими керуються управлінці, розкрито стилі їх управлінської діяльності. Для підвищення ефективності управління та зростання результативності праці колективу, запропоновано зміни, які бажають здійснити керівники Тернопільського національного економічного університету, які можна використати в інших освітніх закладах.
Ключові слова
Повний текст:
>XMLПосилання
Гриценко Т. Б., Гриценко С. П., Іщенко Т. Д., Мельничук Т. Ф., Чуприк Н. В., Анохіна Л. П. Етика ділового спілкування: /за редакцією Т. Б. Гриценко, Т. Д. Іщенко, Т. Ф. Мельничук / Навч. посібник. - К.: Центр учбової літератури, 2007. - 344 с.
Кулініч І. О. Психологія управління [Текст]: навч. посіб. / І. О. Кулініч. - К. : Знання, 2008. - 292 с.
Культура ділового спілкування менеджера [Текст]: навч. посіб. /Г. Л. Чайка. - К.: Знання, 2005. - 442с.
Курлянд З. Н. Педагогіка вищої школи [текст]: навч. посібник / З. Н. Курлянд. - К: Знання, 2008. - 399с.
Попова Г. В., Богдан Ж. Б. Особистісно-адаптаційний потенціал керівників середньої ланки вищого навчального закладу // Проблеми екстремальної та кризової психології - Х.: НУЦЗУ, 2013. Вип. 14. Частина ІІ. - С. 271-282.
Скляров С.О. Стиль керівництва та його особистісні властивості керівників підрозділів МНС // Актуалні проблеми державного управління. - 1 (43). - 2008.- С. 329-335.
Носуліч Т. Соціальний вектор кадрової політики в Україні // Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. - Випуск 15. - 2010. - С. 95-98.
Щекин Г.В. Основы кадрового менеджмента: Учебник. - 5-е изд., стереотип. - К.: МАУП, 2004. - 280с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.